2015. március 1., vasárnap

Ez mind India -7- Fatehpur Szikri, a szellemváros

Agra fele haladva utunkba eset Fathepur Sikri, a Szellemváros. Ponpázó város volt annak
idején 14 éven keresztül, de vízhiány miatt el kellett hagyják lakói és uralkodója. 
Én szó szerint értelmeztem a szellemváros kifejezést és már arra is felkészültem, hogy látogatásunk alkalmakor szellemek fognak körülöttünk röpködni.. Egy sem röpködöt...
Az igaz, hogy nem laknak benne, de gondozzák és nagyon sok kiránduló látogatja, pezseg élet.


A kilátás gyönyörű a várfalról, lelátni a közeli és messzi zöld mezőkre és repceföldekre, a halványzöld papagályok körülöttem repkedtek és hát ezen a helyen éreztem, hogy nem szeretnék elmozdulni innen és örökre itt szeretnék maradni... De Áron karon fogott és tovább vonszolt...
A harmónia és a nyugalom árad az egész környékből.



 

Felsétáltunk a városhoz tartozó mecsethez is, ahol egy szent szúfi síremléke is található.
Az egyedüli szellem-eskedő az én voltam.
 

Van egy kilátó, ahonnan lépcsők vezetnek le a város többi részéhez.

 
Az hiénák -a szinte levakarhatatlan tukmálós árusok- itt is szép számban jelen vannak.


A kisebb gyerekek üveggolyókkal játszanak, melyet egy kis gödörbe kell bepeccintsenek, a nagyobbak kriketteznek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése